כדי ליישם פרויקט התקנת מכונת תשלום במזומן במסעדת מקדונלד’ס, מראפ קיימה מעקב אחר הטמעת הפרויקט באופן שיטתי. להלן מהלך הפרויקט שלב אחר שלב :
תכנון הפרויקט
הגדרת המטרות: נקבעו המטרות הספציפיות של פרויקט התקנת מכונת התשלום במזומן. היעדים שהוגדרו, לשפר את יעילות העסקאות, להפחית שגיאות או לשפר את חוויית הלקוח.
ביצוע בדיקת היתכנות: להעריך את הכדאיות של התקנת מכונות תשלום במזומן במסעדת מקדונלד’ס. בהתאם לשיקולים כגון עלות, דרישות תשתית, זמינות שטח ויתרונות פוטנציאליים.
הגדרת תקציב: נקבעו המשאבים הכספיים הדרושים לפרויקט, כולל עלות המכונות, התקנה, תחזוקה וכל ההוצאות הקשורות.
לוח זמנים של פרוייקט: נקבע לוח זמנים המתאר אבני דרך מרכזיות ותאריכי יעד עבור שלבי פרוייקט שונים.
בחירת ספקים: נבדקו ספקים שונים של מכונות תשלום במזומן כדי למצוא את המכונות המתאימות ביותר לדרישות מקדונלד’ס. בהתחשב בשיקולי אמינות, תאימות למערכות קיימות ותכונות כגון מזיני שטרות ומחלקי מטבעות.
הצעות מחיר מספקים: היתקבלו הצעות מחיר מספקים כדי להשוות מחירים ולנהל משא ומתן על תנאים תשלום ואספקה.
דיונים עם הנהלת מקדונלד’ס: נדונו אפשרויות הציוד המוצעות ומידע מבעלי תפקידים במקדונלד’ס כדי להבטיח התאמה לצרכים וליעדים של הרשת.
מיקומים: איתור המיקום המתאים בתוך המסעדה כדי להתקין את מכונות התשלום במזומן. השיקולים המנחים היו : זרימת לקוחות, נגישות ושילוב עם דלפקי תשלום קיימים.
תשתיות חשמל ותקשורת: המיקום שנבחר הותנה בגישה לחשמל ולתקשורת, מכיוון שמכונות התשלום במזומן דורשות את שניהם.
תכנון אבטחה: אמצעי אבטחה, כגון מצלמות טלוויזיה במעגל סגור ואזעקות, כדי להבטיח את בטיחות מכונות התשלום במזומן והעסקאות.
תזמון התקנה: תואמו עם הספקים מועדים לתהליך ההתקנה שימזערו את ההפרעה לפעילות המסעדה.
תיאום עם מחלקת IT: שתף פעולה עם צוות ה- IT של מקדונלד’ס כדי לשלב את מכונות התשלום במזומן עם מערכות קופה (נקודת מכירה) קיימות, תוך הבטחת העברת נתונים ועיבוד עסקאות חלקים במינימום תקלות.
אינטגרציה: בצעו בדיקות יסודיות של מכונות התשלום במזומן כדי להבטיח פונקציונליות נאותה, קישוריות ואינטגרציה עם מערכות אחרות.
הכשרת צוות: ארגן הדרכות לעובדי מקדונלד’ס כדי להכיר להם את התפעול והתחזוקה של מכונות התשלום במזומן. ולודא שהם מבינים כיצד לטפל בפערי מזומנים, לפתור בעיות בסיסיות ולספק סיוע ללקוחות.
תקשורת ומודעות ללקוחות: הודעות ללקוחות על הכנסת מכונות תשלום במזומן באמצעות שילוט בחנות, מבצעים דיגיטליים וערוצי מדיה חברתית. תוך הדגשת היתרונות והנוחות של השימוש במכונות.
ניטור והערכה: עקוב ברציפות אחר הביצועים של מכונות התשלום במזומן ואסוף משוב מלקוחות ועובדים כדי לזהות תחומים לשיפור ולטפל בכל חשש.